REGULAMIN ŚWIADCZENIA USŁUG PSYCHODIETETYCZNYCH ONLINE
Regulamin został opracowany z myślą o Państwa wygodzie oraz w celu zapewnienia najwyższej jakości świadczonych usług, a także z uwzględnieniem obowiązujących w tym zakresie regulacji prawnych. Moim priorytetem jest zapewnienie Klientom/Pacjentom bezpiecznego, komfortowego oraz profesjonalnego środowiska, sprzyjającego pracy nad zdrowiem psychicznym oraz nawykami w zakresie odżywiania. Uprzejmie proszę
o zapoznanie się z jego treścią.
Warunkiem skorzystania z moich usług jest zapoznanie się z treścią Regulaminu i jego akceptacja. Akceptując Regulamin, Klient/Pacjent wyraża zgodę na wszystkie jego postanowienia oraz zobowiązuje się do ich przestrzegania. Akceptacja Regulaminu jest dobrowolna, jednak niezbędna do realizacji usług.
1 Postanowienia ogólne
- Regulamin określa zasady i warunki korzystania z usług świadczonych przez Usługodawcę, Anetę Natalię Makselan prowadząca działalność gospodarczą pod nazwą Aneta Makselan Psychodietetyka z siedzibą w Tychach, ul. Dzwonkowa 17g, NIP 5482553437.
- Usługodawca świadczy profesjonalne usługi psychodietetyczne w zakresie indywidualnych konsultacji psychodietetycznych, w tym doradztwa psychologicznego i psychoedukacji oraz doradztwa żywieniowego i edukacji żywieniowej. Usługodawca posiada stosowne kwalifikacje i uprawnienia.
- Regulamin stanowi integralną część umowy, do zawarcia której dochodzi poprzez rozpoczęcie korzystania z usług psychodietetycznych.
- Regulamin określa w szczególności:
- zasady oraz warunki korzystania z usług psychodietetycznych;
- procedurę zawierania Umowy na świadczenie usług psychodietetycznych;
- zasad przetwarzania danych osobowych Klientów/Pacjentów przez Usługodawcę;
- zasady postępowania reklamacyjnego.
2 Definicje
Użyte w Regulaminie określenia oznaczają:
- Specjalista – psycholog, specjalista psychodietetyki, świadczący na rzecz Klienta/Pacjenta specjalistyczne usługi związane z zakresem wykonywanego zawodu. Specjalistą świadczącym usługi na rzecz Klienta/Pacjenta jest Aneta Makselan.
- Klient/Pacjent – osoba zwracająca się o świadczenie usług przez Specjalistę lub korzystająca z usług świadczonych przez Specjalistę. Klientem/Pacjentem jest osoba dorosła.
- Konsument – osoba fizyczna dokonująca zamówienia w zakresie niezwiązanym bezpośrednio ze swoją działalnością gospodarczą lub zawodową (zgodnie z treścią art. 22 z indeksem 1 Kodeksu cywilnego).
- Przedsiębiorca prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą, który nie dokonuje zamówienia w ramach prowadzonej działalności zawodowej (zwany dalej Przedsiębiorcą uprzywilejowanym) – osoba fizyczna dokonująca zamówienia w zakresie niezwiązanym z jej działalnością gospodarczą, gdy z charakteru zamówionej usługi wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
- Usługa – usługi świadczone w ramach działalności:
- konsultacja online lub konsultacja indywidualna – usługa świadczona wyłącznie przy wykorzystaniu środków służących do porozumiewania się na odległość (np. w formie wideokonferencji lub telefoniczne) opłacona przelewem online.
- edukacja i doradztwo psychologiczne,
- edukacja i doradztwo żywieniowe.
6. Newsletter – elektroniczna usługa dystrybucyjna świadczona przez Usługodawcę za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail, która umożliwia wszystkim korzystającym z niej Usługobiorcom automatyczne otrzymywanie od Usługodawcy cyklicznych treści kolejnych edycji newslettera zawierającego treści edukacyjne, marketingowe oraz informacje o możliwościach współpracy.
7. Usługodawca/Właściciel Gabinetu – Aneta Natalia Makselan prowadząca działalność gospodarczą pod nazwą Aneta Makselan Psychodietetyka z siedzibą w Tychach, ul. Dzwonkowa 17g, NIP 5482553437.
3 Przebieg procesu świadczenia usługi konsultacji
- Usługa świadczona jest formie indywidualnego spotkania online z Klientem/Pacjentem. Może być także świadczona telefonicznie.
- Zakres oraz termin usługi ustalane są indywidualnie i potwierdzane przez Usługodawcę w wiadomości e-mail wysłanej do Klienta/Pacjenta. Pacjent przesyła Usługodawcy wiadomość e-mail z akceptacją przesłanych ustaleń, co jest równoznaczne z zawarciem umowy.
- Rezerwacja wizyt odbywa się za pośrednictwem formularza kontaktowego na stronie internetowej anetamakselan.pl oraz wiadomości e-mail wysłanej na adres: kontak@anetamakselan.pl. Wizytę można również umówić telefonicznie, pod numerem telefonu 668 021 854 – od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 17:00, w soboty w godzinach od 9:00 do 15:00 z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy.
- Usługi świadczone są na platformie internetowej Google Meet lub w ramach konsultacji telefonicznej.
- Pierwsza wizyta/spotkanie trwa do 90 minut. Każda kolejna wizyta/spotkanie trwa do 50 minut.
- Spóźnienie się na wizytę będzie skutkowało skróceniem czasu jej trwania o długość spóźnienia.
- Jeżeli Klient/Pacjent nie odwoła wizyty 24 godziny przed umówionym terminem wizyty i nie pojawi się na wideorozmowie na platformie online, wówczas wizyta traktowana jest jako odbyta, pełnopłatna. Z uwagi na powyższe, wpłacona przez Klienta/Pacjenta kwota na rachunek bankowy Usługodawcy nie podlega w takiej sytuacji zwrotowi.
- W trakcie cyklicznych spotkań, w przypadku braku możliwości wniesienia przez Klienta/Pacjenta opłaty za daną sesję, decyzję w zakresie kontynuacji spotkań oraz terminu uiszczenia płatności, podejmuje Usługodawca po omówieniu tego tematu
z Klientem/Pacjentem. - Osoba zamawiająca wizytę odpowiada za wskazanie nieprawidłowych danych, uniemożliwiających realizację zamówienia, w szczególności błędy w numerze telefonu, adresie e-mail, a w razie zamawiania wizyt przez osoby trzecie, a nie bezpośrednio przez Klienta/Pacjenta, za brak przekazania informacji Klientowi/Pacjentowi o zamówionej dla niego Usłudze. Usługodawca nie będzie ponosił odpowiedzialności, jeśli, z uwagi na nieprawidłowe dane, finalnie nie dojdzie do realizacji Usługi.
4 Przebieg procesu świadczenia usługi newslettera
- Rejestracja na listę mailingową prowadzoną przez Usługodawcę niezbędne jest wypełnienie Formularza zapisu na newsletter poprzez podanie swoich danych osobowych i potwierdzeniu mailowym (double opt-in).
- Dostarczenie Usługi Newsletter i/lub Treści cyfrowych w ramach tej Usługi odbywa się w zamian za płatność danymi osobowymi wymaganymi w procesie składania Zamówienia na Usługę Newsletter i wymaga pozostawienia zgody na wysyłkę informacji handlowych i marketingowych.
- Użytkownik ma możliwość odpłatnego zamówienia Usługi Newsletter i dostarczenia Treści cyfrowych albo Usług cyfrowych, co skutkować będzie koniecznością zapłaty ceny określonej w Regulaminie Newslettera.
- Usługobiorca ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny rezygnacji z otrzymywania newslettera poprzez wypisanie się z niego naciskając przycisk „Wypisuję się” (lub zwrot analogiczny).
- Warunki zapisu oraz korzystania z bezpłatnych treści cyfrowych w postaci newslettera oraz lead magnetu zostały opisane w odrębnym dokumencie pn. Regulamin Newslettera.
5 Prawa i obowiązki Klienta/Pacjenta
- Usługi na rzecz Klientów/Pacjentów są świadczone przeze Usługodawcę, specjalistę posiadającego odpowiednie kwalifikacje i uprawnienia określone w odrębnych przepisach.
- Usługi są świadczone z należytą starannością, w warunkach odpowiadających obowiązującym w tym zakresie wymaganiom.
- Klienci/Pacjenci korzystający z usług Usługodawcy zobowiązani są do przestrzegania niniejszego Regulaminu.
- Klient/Pacjent ma prawo do informacji m.in. o swoim stanie zdrowia i przebiegu współpracy, w sposób dla niego zrozumiały. Udzielanie informacji o usługach świadczonych na rzecz Klienta/Pacjenta innym osobom, może nastąpić tylko za jego zgodą lub w innych przypadkach określonych przepisami prawa.
- Świadcząc usługi na rzecz Klientów/Pacjentów, Usługodawca kieruje się zasadami etyki zawodowej określonymi przez właściwe akty prawne, kodeksy dot. wykonywania określonego zawodu.
- Klient/Pacjent, którego prawa zostały naruszone w trakcie korzystania z usług ma prawo do złożenia ustnej lub pisemnej skargi.
- Dokumentacja ze spotkań jest sporządzana według obowiązujących zasad prawnych, przechowywana z zachowaniem zasad bezpieczeństwa, poufna i chroniona przed dostępem osób postronnych.
- W szczególnych sytuacjach zagrożenia zdrowia lub życia ludzkiego oraz innych sytuacji, w których Usługodawca jest prawnie do tego zobowiązany, dane osobowe Klienta/Pacjenta mogą zostać ujawnione właściwym organom i podmiotom na mocy przepisów wynikających z Ustawy o zawodzie psychologa i samorządzie zawodowym psychologów oraz Kodeksu karnego, czy też na podstawie innych odpowiednich regulacji prawnych.
6 Wysokość opłat za udzielanie świadczeń i formy płatności
- Właściciel Gabinetu świadczy usługi odpłatnie oraz nieodpłatnie.
- Wysokość opłat za świadczone usługi jest ustalana zgodnie z cennikiem dostępnym na stronie internetowej: anetamakselan.pl.
- Nieodpłatnie usługodawca świadczy usługi konsultacji zapoznawczych, trwających do 15 minut.
- Opłaty za dostępne usługi mogą ulegać zmianie.
- Klient/Pacjent zobowiązany jest do dokonania zapłaty w ustalonym terminie przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Usługodawcę.
7 Zamawianie usług na odległość
1. Techniczne warunki korzystania ze strony internetowej oraz świadczenia usług
- Korzystanie ze strony internetowej możliwe jest pod warunkiem spełnienia po stronie Klienta/Pacjenta następujących wymagań technicznych:
- posiadania urządzenia umożliwiającego dostęp do sieci Internet, wyposażonego w sprawny system operacyjny, np. Windows, Android, iOS;
- zainstalowania na urządzeniu, o którym mowa w pkt a) powyżej najnowszej, aktualnej wersji przeglądarki internetowej zapewniającej dostęp do zasobów sieci Internet, takiej jak: Internet Opera, Mozilla Firefox, Safari, Google Chrome lub innej kompatybilnej, obsługującej pliki cookies oraz
- posiadania aktywnego konta poczty e-mail oraz/lub numeru telefonu.
- W przypadku usługi wideorozmowy oprócz wymagań określonych w ust. 1, konieczne będzie wyposażenie urządzenia do odbioru wideorozmowy w mikrofon, wbudowany głośnik lub słuchawki oraz kamerę internetową.
- Obowiązkiem Klienta/Pacjenta przed skorzystaniem z usługi wideorozmowy jest sprawdzenie czy posiadany przez niego sprzęt spełnia wymogi techniczne określone w niniejszym Regulaminie. W razie wątpliwości co do technicznych możliwości korzystania z usługi przez Klienta/Pacjenta, może on zwrócić się do Usługodawcy
o udzielenie wskazówek i wyjaśnienie wątpliwości. - Jednocześnie należy poinformować, że problemy techniczne bądź ograniczenia techniczne występujące na sprzęcie komputerowym lub innym, z którego korzysta Klient/Pacjent (firewalle – blokady, programy antywirusowe i inne), mogą ograniczyć lub uniemożliwić Klientowi/Pacjentowi dostęp do usług wideorozmowy.
- Ze względu na niezależne od Usługodawcy właściwości sieci Internet oraz sprzętu komputerowego i innych, Usługodawca nie gwarantuje nieprzerwanego
i niezakłóconego dostępu do usługi wideorozmowy.
2. Rezerwacja usługi poprzez formularz kontaktowy online
- W celu rezerwacji Usługi poprzez formularz kontaktowy online dostępny na stronie internetowej, należy uzupełnić pola formularza: imię, adres e-mail, opcjonalnie – numer telefonu oraz treść wiadomości, a następnie przejść do przycisku „Wyślij”.
- Klient/Pacjent otrzyma odpowiedź zwrotną w ciągu 24 godzin.
3. Rezerwacja usług poprzez e-mail
- W celu rezerwacji Usługi za pomocą korespondencji elektronicznej (e-mail), należy wybrać adres e-mail: kontakt@anetamakselan.pl, a następnie na wybrany adres wysłać wiadomość mailową.
- Klient/Pacjent otrzyma odpowiedź zwrotną w ciągu 24 godzin.
4. Rezerwacja usług przez telefon lub SMS
- W celu rezerwacji Usługi przez telefon lub wysyłając SMS, należy wybrać numer telefonu: (+48) 668 021 854.
5. Niezgodność usług z umową
- Jeżeli Usługa jest niezgodna z umową, Konsument lub Przedsiębiorca uprzywilejowany może żądać doprowadzenia do jej zgodności z umową.
- Usługodawca może odmówić doprowadzenia Usługi do zgodności z umową, jeżeli doprowadzenie do zgodności Usługi z umową jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Usługodawcy. Przy ocenie nadmierności kosztów dla Usługodawcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności Usługi z umową oraz wartość Usługi zgodnej z umową.
- Usługodawca doprowadza Usługę do zgodności z umową w rozsądnym czasie od chwili, w której Usługodawca został poinformowany przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę uprzywilejowanego o braku zgodności z umową i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta lub Przedsiębiorcy uprzywilejowanego, uwzględniając ich charakter oraz cel, w jakim są wykorzystywane. Koszty doprowadzenia Usługi do zgodności z umową ponosi Usługodawca.
- W przypadku niezgodności Usługi z umową, Konsumentowi lub Przedsiębiorcy uprzywilejowanemu przysługuje także prawo do złożenia oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:
- doprowadzenie do zgodności Usługi z umową jest niemożliwe albo wymaga nadmiernych kosztów;
- Usługodawca nie doprowadził Usługi do zgodności z umową;
- brak zgodności Usługi z umową występuje nadal, mimo że Usługodawca próbował doprowadzić Usługę do zgodności z umową;
- brak zgodności Usługi z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania z żądania doprowadzenia Usługi do zgodności z umową;
- z oświadczenia Usługodawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Usługi do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta lub Przedsiębiorcy uprzywilejowanego.
- Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy,
w jakiej wartość Usługi niezgodnej z umową pozostaje do wartości Usługi zgodnej
z umową. Jeżeli umowa stanowi, że Usługi są dostarczane w częściach lub w sposób ciągły, przy obniżeniu ceny należy uwzględnić czas, w którym Usługi pozostawałaby niezgodne z umową. - Konsument lub Przedsiębiorca uprzywilejowany nie może odstąpić od umowy, jeżeli Usługi są dostarczane w zamian za zapłatę ceny, a brak zgodności Usługi z umową jest nieistotny.
- Usługodawca nie jest uprawniony do żądania zapłaty za czas, w którym Usługa była niezgodna z umową, nawet jeżeli przed odstąpieniem od umowy Konsument lub Przedsiębiorca uprzywilejowany z niej faktycznie korzystał.
- Usługodawca jest zobowiązany do zwrotu ceny jedynie w części odpowiadającej Usłudze niezgodnej z umową oraz Usłudze, której obowiązek dostarczenia odpadł wskutek odstąpienia od umowy.
- Usługodawca ma obowiązek dokonać zwrotu Konsumentowi lub Przedsiębiorcy uprzywilejowanemu ceny należnej wskutek skorzystania z prawa odstąpienia od umowy lub obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta lub Przedsiębiorcy uprzywilejowanego
o odstąpieniu od umowy lub obniżeniu ceny. - Usługodawca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument lub Przedsiębiorca uprzywilejowany, chyba że Konsument lub Przedsiębiorca uprzywilejowany wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
- Szczegóły związane z odpowiedzialnością Usługodawcy za zgodność Usługi z umową uregulowane są w Rozdziale 5b ustawy o prawach konsumenta.
- Informacje dotyczące zmiany Usługi przez Usługodawcę są dopuszczalne na warunkach określonych w Rozdziale 5b ustawy o prawach konsumenta.
6. Odstąpienie od umowy
- Zgodnie z ustawą o prawach konsumenta, Konsument może odstąpić od Umowy bez podania przyczyny, w terminie 14 dni od dnia jej zawarcia, poprzez wysłanie na piśmie stosownego oświadczenia na adres Usługodawcy, tj. ul. Dzwonkowa 17g, 43-100 Tychy lub za pomocą adresu e-mail: kontakt@anetamakselan.pl.
- Prawo do odstąpienia od Umowy przez Konsumenta jest wyłączone w przypadku:
- świadczenia Usług, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Usługodawca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Usługodawcę utraci prawo odstąpienia od umowy i przyjął to do wiadomości.
- W przypadku odstąpienia Konsumenta od Umowy za pomocą poczty elektronicznej, Usługodawca niezwłocznie prześle potwierdzenie otrzymania informacji o odstąpieniu od umowy za pomocą poczty elektronicznej.
- W przypadku odstąpienia od Umowy o świadczenie usług na odległość, umowę taką uważa się za niezawartą, a strony zobowiązane są zwrócić to, co sobie na jej podstawie wzajemnie świadczyły.
- Usługodawca dokona zwrotu wartości Zamówienia, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia odstąpienia przez Konsumenta od Umowy.
- Przedsiębiorcy uprzywilejowanemu przysługuje prawo do odstąpienia od umowy na takich samych zasadach jak Konsumentowi.
8 Dane osobowe
- Administratorem danych osobowych zbieranych w celu świadczenia usługi dietetycznych jest Usługodawca, który wdrożył niezbędne środki w celu ich ochrony zgodnie
z obowiązującymi przepisami prawa. - Klient/Pacjent ma prawo dostępu do treści swoich danych, ich modyfikacji lub poprawiania, jak również żądania usunięcia z bazy danych prowadzonej przez Usługodawcę, jeżeli usunięcie nie narusza innych przepisów prawa.
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie danych niezbędnych dla świadczenia usług dietetycznych oraz informacji o stanie zdrowia Pacjenta skutkuje brakiem możliwości zawarcia Umowy.
- Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych Klienta/Pacjenta przez Usługodawcę jest przekazywana przez Usługodawcę każdorazowo przed rozpoczęciem współpracy.
- Szczegółowe zasady przetwarzania danych osobowych i wykorzystywania plików cookies zostały opisane w Polityce Prywatności: https://anetamakselan.pl/polityka-prywatnosci/ oraz w Polityce Cookies https://anetamakselan.pl/polityka-cookies/
9 Inne prawa przysługujące Konsumentowi
- Konsument może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Konsument ma możliwość, w szczególności:
- zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy,
- skorzystania z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów.
- Szczegółowe informacje związane z pozasądowymi sposobami rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, Konsument znajdzie na stronie internetowej https://www.uokik.gov.pl./
- W stosunku do konsumentów i przedsiębiorców uprzywilejowanych spory sądowe wynikające w związku ze stosowaniem niniejszego Regulaminu i z wykonywaniem zawartych umów, będą rozpatrywane przez Sąd właściwy według przepisów o właściwości rzeczowej i miejscowej zgodnie z ustawą z dnia 17 listopada 1964 r. Kodeks postępowania cywilnego (Dz.U. z 2023, poz. 1550 t. j. z późn. zm.)
10 Postanowienia końcowe
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie odpowiednie przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn m.in. zmianą warunków świadczenia usług lub zmiany przepisów prawa, w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. O każdej zmianie informuje Pacjentów z co najmniej 7-dniowym wyprzedzeniem
- Na wypadek, gdyby niektóre postanowienia niniejszego Regulaminu okazały się nieważne, bezskuteczne lub uznane zostały za klauzule niedozwolone, wówczas nie powoduje to nieważności całego Regulaminu, a w miejsce niedozwolonych postanowień zastosowanie będą miały odpowiednie przepisy prawa.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 25.03.2025 r.